Hľadáte kontakt našej spoločnosti pre média alebo dôležitú informáciu z tlačovej správy? Ste na správnom mieste.
Stiahnuť ako PDF súbor
O2 štartuje novú vzdelávaciu kampaň „Otázka za milión“, ktorá upozorňuje na rastúci počet podvodov využívajúcich umelú inteligenciu. Kampaň učí ľudí, ako rozpoznať manipulatívne telefonáty či podvody v online komunikácii. Kreatíva stavia na dramatizácii najjednoduchšej a najúčinnejšej ochrany – ide o tzv. „kontrolnú otázku“. Tá umožní rýchlo preveriť identitu volajúceho a zistiť, či ide o blízkeho alebo podvodníka. Súčasťou iniciatívy je aj nová stránka rozpoznai.o2.sk s generátorom kontrolnej otázky, kvízom a praktickými radami, ako sa proti podvodom brániť.
Tvárou novej kampane sa stal Martin Nikodým. V spote vystupuje ako otec, ktorému zavolá syn a poprosí ho, aby mu poslal peniaze. Situácia na prvý pohľad pôsobí presvedčivo, no Martinovi na celom telefonáte niečo nesedí. Aby sa uistil, položí „otázku za milión“ – jednoduchú kontrolnú otázku, na ktorú pozná odpoveď len on a jeho skutočný syn. Vďaka tomu odhalí, že na druhej strane linky nie je jeho dieťa, ale podvodník. „Kampaní o internetových podvodoch už každý z nás videl desiatky. Napriek tomu im denne prepadnú tisíce ľudí. Teší nás, že v tejto kampani nehovoríme len o probléme, ale ponúkame aj konkrétne riešenie – a to bez zbytočného strašenia,“ hovorí Šimon Gál, kreatívny riaditeľ agentúry TRIAD.
„Umelá inteligencia je skvelým pomocníkom, no zároveň prináša riziká, ktoré sú čoraz ťažšie rozpoznateľné. V poslednom období sme svedkami narastajúceho počtu tzv. family scamov – podvodov, pri ktorých útočníci zneužívajú klonovanie hlasu pomocou AI a vydávajú sa za blízkych rodinných príslušníkov. Ako značka máme zodpovednosť nielen prinášať inovácie, ale aj pomáhať ľuďom orientovať sa v rizikách, ktoré tieto technológie prinášajú,“ doplnila Radka Kadlečík Rýzková, senior špecialistka pre sociálne médiá v O2.
Podvodníci neustále menia svoje scenáre – raz sa vydávajú za bankára, inokedy za kuriéra, príbuzného, ktorý stratil telefón, personalistku s „neodolateľnou“ ponukou práce či vojaka hľadajúceho lásku. Čoraz častejšie využívajú práve sofistikované AI technológie.
„V O2 stojíme na strane zákazníka a našou úlohou je pripraviť ho na novú éru mobilných podvodov. Preto kladieme dôraz na edukáciu – veríme, že ľudia si vďaka nej osvoja nové zručnosti a budú sa vedieť v kritickej chvíli správne rozhodnúť,“ vysvetľuje Lucia Petrášová, riaditeľka úseku značky a komunikácie O2.
Vzdelávacia kampaň bude komunikovaná v online priestore a na sociálnych sieťach. Všetky materiály užívatelia nájdu aj na internetovej stránke rozpoznai.o2.sk – od generátora bezpečnostnej otázky, cez kvíz na rozpoznávanie AI obsahu, až po prehľad vzorových situácií a odporúčaní pre bežných ľudí aj firmy.
Nový edukačný spot si môžete pozrieť tu: https://youtu.be/zIjrPtwdhbQ
Vizitka kampane:
Klient: Lucia Petrášová, Natália Tomeková, Natália Sinay, Radka Kadlečík Rýzková
Agentúra: TRIAD
Advertising
Creative Director: Šimon Gál
Strategy Director: Šimon Gál, Martin Woska, Lenka Dzurendová
Copywriter: Matúš Priehoda, Soňa Kočková
Art Director: Kamil Krajňák
Graphic
designer: Ava Vargová
Account Director: Katarína Puškarová
Produkcia: RE:SET PRODUCTION
Réžia: Tomáš Řehořek
Fotograf: Miňo Debnár
Postprodukcia: Ekran
Hudba: K2 studio