Hľadáte kontakt našej spoločnosti pre média alebo dôležitú informáciu z tlačovej správy? Ste na správnom mieste.
Stiahnuť ako PDF súbor
O2 v posledných dňoch eviduje zvýšený nárast podvodných volaní v anglickom jazyku, tzv. spoofingu, ktorého cieľom je vylákať od obete peniaze alebo osobné, prípadne bankové údaje. O2 zákazníkom mobilných služieb odporúča na takéto volania nereagovať.
O2 eviduje v posledných dňoch desiatky zákazníckych podnetov, ktoré sa týkajú nového typu podvodných volaní tzv. spoofingu. Sú to falošné volania s ukradnutou identitou skutočných čísel. Volania sú v anglickom jazyku a sú realizované cez internetové služby, ktoré sa však v mobile príjemcu zobrazia pod štandardným slovenským číslom. Tieto čísla sú vyberané náhodne automatom a nemajú nič spoločné s touto podvodnou aktivitou. Spätný hovor na takéto číslo znamená, že zákazník sa dovolá inému zákazníkovi, ktorý o danej aktivite nemá žiadnu vedomosť.
Cieľom týchto volaní je, s využitím
rôznych zastrašovacích techník, prinútiť obeť zaplatiť určitú sumu alebo získať
osobné, prípadne bankové údaje. O2 preto odporúča svojim zákazníkom takýto hovor
okamžite ukončiť a nereagovať naň. Rovnako zákazníkom odporúča, aby zvážili spätné
volania na zmeškané neznáme čísla a vyhli sa tak nedorozumeniu s ostatnými
zákazníkmi. O2 sa v týchto dňoch intenzívne venuje riešeniu ako takýmto volaniam
predchádzať. Rovnako ako pri iných typoch podvodných aktivít je však najúčinnejším
nástrojom práve informovanosť zákazníkov.