Hľadáte kontakt našej spoločnosti pre média alebo dôležitú informáciu z tlačovej správy? Ste na správnom mieste.
Stiahnuť ako PDF súbor
Telekomunikačný operátor O2, ktorý pravidelne reflektuje na spoločenské témy, chce aj v tomto období oživiť u ľudí na Slovensku záujem o zapojenie do pomoci Ukrajincom a Ukrajinkám, ktorí k nám utiekli pred vojnou. Spolu so známymi osobnosťami, svojimi zamestnancami a v spolupráci s dobrovoľníckou iniciatívou Buddíci pre Ukrajincov prinášajú slovenskej verejnosti v rámci novej kampane Buď laska päť jednoduchých tipov, ako môže každý z nás pomôcť. Za dobré skutky bude O2 odmeňovať ľudí neobmedzenými mobilnými dátami na deň.
„Od začiatku vojny na Ukrajine pomohlo a prejavilo úžasnú
solidaritu množstvo ľudí a firiem na Slovensku. Hoci je vojna za našimi
hranicami stále skutočnosťou, postupom času miera ochoty pomáhať klesá.
Ukrajinci a Ukrajinky, ktorí k nám utiekli, však túto pomoc stále potrebujú.
Rozhodli sme sa preto nielen k tejto pomoci prispieť, ale tiež povzbudiť ľudí,
aby sa pridali k druhej vlne pomoci,“ hovorí Natália Tomeková, manažérka
internej komunikácie a CSR O2.
Podľa marcového prieskumu spoločnosti Kantar si tretina Slovákov
myslela, že vojna sa skončí v priebehu jedného až troch mesiacov. Cez neziskovú
alebo inú organizáciu od začiatku vojny pomohlo 35 % oslovených, osobne
ale iba 7 %. Najčastejšie ľudia darovali materiálnu pomoc (oblečenie, jedlo,
lieky a pod.) alebo peniaze. Iba minimum ľudí pomáhalo dobrovoľnícky či
ubytovaním utečencov a viac ako polovica Slovákov v prieskume uviedla, že
Ukrajincom nepomáhajú vôbec.
„Vojna stále trvá a mnohí Ukrajinci a Ukrajinky ju tu chcú
prečkať. Je dôležité, aby sme na nich nezabúdali, sú teraz tiež súčasťou našej
spoločnosti. A na to, aby v nej mohli dôstojne žiť, si potrebujú pokryť
základné potreby, ako jedlo či bývanie, nájsť si prácu a zabezpečiť svojim
deťom vzdelanie,“ vysvetľuje N. Tomeková.
O2 sa aj preto rozhodlo zamestnať 30 Ukrajincov a Ukrajiniek,
a dlhodobo tak podporovať ich integráciu. Od začiatku vojny rozdal operátor na
hraniciach tisícky SIM kariet s bezplatným kreditom a dátami, pre zvýhodnenie
volaní z Ukrajiny a na Ukrajinu zriadil aj novú tarifnú zónu Ukrajina, či bez
nároku na odmenu rozosielal desaťtisíce SMS správ o zbierkach organizácií,
ktoré pomáhajú utečencom. V neposlednom rade O2 podporuje svojich zamestnancov
v pomoci ľuďom utekajúcim z Ukrajiny.
O2 povzbudzuje ľudí, aby opäť pomohli
O2 v spolupráci s dobrovoľníckou iniciatívou Buddíci pre Ukrajincov v Bratislave pripravila
päť rôznych tipov, ako môžu ľudia pomôcť
Ukrajincom a Ukrajinkám na Slovensku. Od najjednoduchšieho spôsobu, ako
je zaslanie peňazí, až po tie časovo náročnejšie, ako pomoc s vybavením
administratívnych úkonov či venovanie niekoľkých hodín na dobrovoľnícku
činnosť. Ľudia, ktorým sa takáto pomoc zapáči, sa pritom môžu stať aj Buddíkmi,
a byť tak priateľmi na telefóne pre konkrétnu ukrajinskú rodinu aj dlhodobo.
„Naším cieľom je, aby každá ukrajinská rodina, ktorá sem príde,
mala svojho Buddíka, čiže človeka, ktorý tu pre nich bude a pomôže im nájsť
odpovede na dôležité otázky. Mnohí Ukrajinci a Ukrajinky tu totiž nikoho nemajú
a potrebujú sa zorientovať v našich pravidlách a administratíve. Vďaka svojmu
Buddíkovi to pre nich môže byť o niečo ľahšie,“ opisuje
zmysel “buddíkovania” zakladateľka tejto iniciatívy Lýdia Machová.
Na webe budlaska.o2.sk
ľudia nájdu konkrétne spôsoby pomoci, aj s ukážkami, ako to môže prebiehať, od
známych osobností. Kristína Tormová, Fero Joke, Ján Koleník, Strapo a
Barbora Piešová sa každý podujali vyskúšať si jednu z možností, ako
pomáhať. Svoju výzvu na pomoc zdokumentovali aj prostredníctvom videí. „Text
na webstránke tiež ukazuje, že k porozumeniu medzi nami a Ukrajincami môže
dôjsť aj napriek tomu, že hovoríme inými jazykmi. Síce máme niektoré slová iné,
ale v konečnom dôsledku si aj tak porozumieme,” vysvetľuje N. Tomeková.
O2 odmení každého účastníka výzvy Buď laska neobmedzenými dátami
na deň. Stačí si urobiť fotku pri vykonávaní dobra a nahrať ju na stránke budlaska.o2.sk. Svoje dobré skutky môžu tiež
ľudia zdieľať na sociálnych sieťach, s použitím #budlaska.
Ďalšie informácie nájdete na stránke výzvy.