Hľadáte kontakt našej spoločnosti pre média alebo dôležitú informáciu z tlačovej správy? Ste na správnom mieste.
Stiahnuť ako PDF súbor
V súvislosti so stále prebiehajúcim vojnovým
konfliktom na Ukrajine O2 uľahčuje prvé chvíle Ukrajincov a Ukrajiniek hneď po ich
príchode na slovenské územie. Ukrajinským občanom ponúka nielen možnosť
využitia bezplatnej SIM karty, ale svoje služby v zákazníckej starostlivosti
systematicky rozširuje aj o možnosť obslúžiť ich v materinskom ukrajinskom jazyku
na novovytvorenej špeciálnej zákazníckej linke. Ako zodpovedná a hodnotovo
orientovaná firma si uvedomuje, že odídencom z Ukrajiny okrem zabezpečenia
základných životných potrieb veľmi pomôže aj ponuka kvalifikovaného zamestnania,
preto začína s náborom prvých záujemcov a záujemkýň o prácu.
Nová bezplatná zákaznícka linka 0949 949
938
Od 1. 4. bude pre utečencov z Ukrajiny
na čísle 0949 949 938 (alebo skrátenom čísle
938 v prípade už existujúceho O2 čísla) k dispozícii priama zákaznícka
linka, na ktorej ich obslúžia
v ukrajinskom alebo ruskom jazyku. O2 pri tejto linke spolupracuje s ukrajinskými
študentmi z Banskej Bystrice, ktorí hovoria aj po slovensky. Tí budú k dispozícii
aj v prípade, ak na akúkoľvek predajňu príde ukrajinsky hovoriaci zákazník
alebo zákazníčka a bude potrebná asistencia prekladateľa.
„Naším cieľom je poskytnúť ukrajinským
občanom komplexnú a systematickú starostlivosť tak, aby sme im čo najviac
uľahčili komunikáciu a prekonávanie jazykových bariér po príchode na
Slovensko. Som hrdý na
to, že sme v O2 v tak krátkom čase prišli s ponukou, ktorá je v súlade
s našimi hodnotami a prozákazníckym prístupom a budeme schopní
obslúžiť ľudí z Ukrajiny s vyškoleným personálom na zákazníckej linke
a postupne aj v predajniach v ich rodnom jazyku,“ hovorí
Milan Morávek, riaditeľ komerčného úseku O2.
Nábor ukrajinsky hovoriacich
konzultantov pre predajnú sieť vrátane bezplatného trojmesačného intenzívneho
kurzu slovenského jazyka
V rámci
predajnej siete O2 pripravuje komplexný program nástupu a adaptácie pre ukrajinsky
hovoriacich konzultantov a konzultantky, ktorí neovládajú slovenský jazyk.
„Musíme si uvedomiť, že práca v telekomunikačnom
sektore a špeciálne v oblasti poskytovania služieb zákazníkom kladie
okrem klasických pracovných zručností aj vyššie nároky na úroveň a spôsob komunikácie“, hovorí Jana Sekerová, riaditeľka ľudských
zdrojov O2. „Som rada, že sa v tomto
segmente zaraďujeme k prvým firmám na Slovensku, ktoré začínajú poskytovať
prácu aj ukrajinsky hovoriacim občanom a občiankam. Okrem toho, že im ponúkame
rovnaké platové podmienky a benefity, navyše im ponúkame aj bezplatný trojmesačný
intenzívny kurz slovenského jazyka, keďže naším cieľom je pripraviť
plnohodnotných konzultantov,
schopných kvalitne obsluhovať zákazníkov aj v slovenskom, nielen
ukrajinskom jazyku,“ dodáva
Jana Sekerová.
Nábor na konzultačné pozície v Bratislave
je otvorený cez portál Profesia.sk. Potenciálnych záujemcov osloví ukrajinsky
hovoriaci zamestnanec Úseku ľudských zdrojov, ktorý im bude za účelom minimalizácie
jazykovej bariéry aj tlmočiť. Úspešní kandidáti prejdú komplexným adaptačným
programom vrátane intenzívnejšej podpory zo strany ukrajinsky hovoriaceho zamestnanca
či opory tzv. „Buddyho“ na predajni, keďže sa očakáva väčšia potreba pri zaúčaní.
Ukrajinským zamestnancom bude k dispozícii aj psychologická pomoc v ukrajinskom
jazyku. Noví zamestnanci prejdú rôznymi typmi školení a workshopov, aby sa vedeli
čo najrýchlejšie zaradiť do pracovného procesu po stránke vedomostnej aj kolegiálnej.
Stanú sa tak súčasťou firemnej kultúry O2, ktorá sa vyznačuje otvorenosťou, nediskrimináciou,
diverzitou a inklúziou pre všetkých.
O2 spolu so svojimi
zákazníkmi a zamestnancami pokračuje aj v ďalších aktivitách určených
na pomoc Ukrajine a ľuďom utekajúcich pred vojnou.
Volania
a roaming
O2 už v prvý
deň vojnového konfliktu zaradilo Ukrajinu medzi krajiny európskej zóny. Pre zákazníkov
to znamená, že do sietí ukrajinských operátorov telefonujú a posielajú správy
za ceny ako na Slovensku. Rovnako sa táto zmena dotkla aj zákazníkov O2, ktorí
sa práve nachádzajú na území Ukrajiny a využívajú roaming od O2. Volania, posielanie
správ, ako aj využívanie dát sú pre nich rovnaké, ako keby sa nachádzali na
území krajín EÚ, teda za domáce slovenské ceny pri uplatnení pravidiel EÚ
roamingu. O2 predĺžilo túto ponuku predbežne do konca apríla.
Bezplatné SIM karty a podpora na
mieste
O2 už od 27.2. podporuje prichádzajúcich
občanov Ukrajiny darovaním bezplatnej SIM karty O2 Voľnosť, ktorú získa občan
Ukrajiny zadarmo s úvodným kreditom 5 EUR a bezplatný balík 15 GB dát na mesiac.
Miesta sa aktualizujú podľa potreby, po úvodných týždňoch na hraničných
prechodoch vo Vyšnom Nemeckom, Ubli a Veľkých Slemenciach, možno dnes O2
stánky nájsť aj na Hlavnej stanici a v novootvorenom Asistenčnom centre
pomoci na Bottovej v Bratislave, ako aj Veľkokapacitnom centre v Nitre
a v Michalovciach. Ako jediný operátor má O2 vo veľkokapacitných centrách
aj ukrajinsky hovoriacich brigádnikov. SIM karty sú zároveň dostupné aj v akejkoľvek
predajni O2 na Slovensku. V spolupráci s O2 Business Services zároveň
zabezpečuje na týchto miestach WIFI hotspoty, čím reaguje na väčšiu potrebu
internetového pripojenia pre utečencov.
MAGNA
– Liečime na Ukrajine a Človek v ohrození
O2 tiež iniciovalo
pomoc humanitárnej organizácii MAGNA s bezplatnou distribúciou SMS správ a
rozoslalo takúto výzvu na svojich zákazníkov a zamestnancov, čím im umožnilo zapojiť
sa do pomoci tým najohrozenejším, a vyzbierať tak sumu viac ako 310 000
EUR. Ďalších viac ako 25 000 EUR poslali zákazníci a zamestnanci O2 neziskovej
organizácii Človek v ohrození.
Ďalšie
informácie nájdete na: https://www.o2.sk/pomoc-ukrajine