O2 v najväčšej súťaži reklamných kampaní Zlatý klinec získalo až 11 nominácii (shortlistov), z ktorých sa na „klince“ podarilo premeniť až 7 z nich. Nižšie nájdete prehľad prác, ktoré boli ocenené:
Zlatý klinec:
Na pekné Vianoce ne/stačí málo / Best film craft
Oliver Agency v spolupráci s Triad Advertising a Alien studio
Vianočné spoty sa niesli v znamení hesla „Na pekné Vianoce stačí málo“. V kreatíve sme sa rozhodli vytvoriť vianočnú atmosféru bez rolničiek, kaprov a stromčekov. Ústrednou postavou bol opäť uškatec Tóno a jeho dvaja synovci z Arktídy.
LIVE z 1989 / Digital
TRIAD Advertising
Aby mohli mladí zažiť nežnú revolúciu na vlastnej koži tak, akoby sa diala v roku 2017, spustili sme presne v čase keď začala Nežná revolúcia unikátny Facebook livestream z minulosti. Tri hodiny živého vysielania autentických záberov z Prahy, plné vyjadrení o slobode a známych hesiel revolúcie.
Strieborný klinec:
Pravda nesmie zostať skrytá / Kategória Media - Branded content
Elite Solutions v spolupráci s Oliver Agency a Folk Publishing
Pri príležitosti Svetového dňa slobody tlače sme vytvorili špeciálne vydanie magazínu Sóda v dobovom grafickom štýle, ktorého obsah sme venovali problematike cenzúry. Obsah magazínu tvoria informácie o cenzúre v dobe normalizácie, rozhovory s odborníkmi i osobami, ktorých sa cenzúra priamo týkala.
17. november – Zabudnutý deň slobody / Kategória Kreativita v PR kampani
TRIAD Advertising v spolupráci s FleishmanHillard a Seesame
Cieľom kampane bolo pripomenúť spoločnosti, a hlavne mladej generácii, aký bol odkaz 17. novembra a to, že sloboda nie je samozrejmosť. Vytvorili sme na jeden deň virtuálnu železnú oponu. V tento deň sa pri načítaní zahraničných webových stránok zobrazilo upozornenie, pripomínajúce železnú oponu a upozorňujúce na prekročenie hranice.
Súčasťou kampane boli aj špeciálne SMS správy pri prekročení hranice, ktoré oznamovali, že pred rokom 1989 to bolo trestným činom.
Bronzový klinec:
S O2 Extra výhodami to ide Samo / Kategória Promo & Activation – Promotion
Elite Solutions
Vďaka kampani mohli zákazníci O2 cvičiť, zdravo jesť a relaxovať o niečo výhodnejšie - s O2 Extra výhodami. Na výzvu sa odhodlal Samo Trnka, s ktorým sme spoločne vytvárali obsah do kampane.
Cestovná poistka On/OFF / Print
Oliver Agency
Keď máte super produkt, tak vám to pri vymýšľaní rýchlo zapne. Tak ako pri O2 Cestovnej poistke, ktorá sa automaticky zapína do polohy ON pri prekročení hraníc. Vizuály sú skvelým príkladom vynikajúcej a kreatívnej artdirection.
Biela vrana / Kreativita v PR kampani
Oliver Agency
Keď sa O2 rozhodlo podporiť Bielu vranu, pripravili sme klasickú reklamu na mobil, ktorá však nepromovala mobil samotný, ale odhodlanie, ktoré musí mať každá Biela vrana. Na mobile sme nasimulovali výhražné SMS správy, ktorým musel čeliť Ján Benčík ocenený Bielou vranou. A naši zákazníci sa o tom mohli presvedčiť na vlastné oči priamo na predajniach.